Aktywność fizyczna

Ze względu na rozpowszechnienie w ostatnich latach tzw. chorób cywilizacyjnych coraz więcej mówi się o znaczeniu aktywności fizycznej w zachowaniu dobrego zdrowia. Ze względu na "siedzący" rodzaj pracy, jak również szereg wygód komunikacyjnych oraz form rozrywki nie wymagających nawet wyjścia z domu, niektórzy z nas zdali się zapomnieć o tym, że aktywność człowieka wynika z wrodzonych i nabytych umiejętności organizmu, a jej brak może wywołać ogromne szkody dla naszego ciała, samopoczucia i organizmu.

Regularna aktywność fizyczna przyczynia się do szeregu korzyści dla naszego zdrowia wpływając pozytywnie na szereg układów i organów w naszym organizmie.

Układ kostny

  • Wzmocnienie kości, mniejsze ryzyko zachorowania na osteoporozę w przyszłości

Mózg

  • Lepiej ukrwiony mózg owocuje lepszą koncentracją i zwiększeniem możliwości intelektualnych.

Płuca

  • Zwiększenie pojemności, wydolności oddechowej oraz wzmocnienie mięśni oddechowych.

Układ krwionośny i serce

  • Lepsze dotlenienie tkanek organizmu, efektywniejsze pozbywanie się toksyn z organizmu, zwiększenie poziomu dobrego cholesterolu, a obniżenie jego aterogennej frakcji LDL - mniejsze ryzyko zachorowania na miażdżyce i choroby sercowo-naczyniowe, wyrównanie i stabilizacja pracy serca.

System nerwowy i psychika

  • Lepszy refleks, koordynacja, większa odporność na stres, optymizm (wzrasta poziom endorfin, czyli tzw. hormonów szczęścia)

Sylwetka i wygląd

  • Szczupła, wygimnastykowana sylwetka i promienny wygląd.

W poniższym dziale w sposób szczegółowy zostały omówione kwestie dotyczące:

Do góry