Do kogo skierowany jest pakiet dietetyczny PCOS?

Dla Pacjentek u których zdiagnozowany został Zespół Policystycznych Jajników (PCOS). Obecnie PCOS stwierdzane jest najczęściej na podstawie kryteriów Rotterdamskich z 2003 roku. W 2012 roku pojawiła się jednak “znowelizowana” wersja kryteriów opracowana przez NIH (Evidance-based Methodology Workshop on PCOS) , w mojej ocenie precyzyjniejsza w diagnostyce tego zespołu . Wg. NIH aby rozpoznać PCOS musi być spełniony 1 z poniższych warunków:

  • zaburzenia miesiączkowania (rzadkie miesiączki lub brak) + nadmiar androgenów
  • zaburzenia miesiączkowania + obraz policystycznych jajników w USG
  • zaburzenia miesiączkowania + obraz policystycznych jajników w USG + nadmiar androgenów
  • nadmiar androgenów + obraz policystycznych jajników w USG

Korzyści ze stosowania diety

  • Zbilansowane żywienie to jeden z najskuteczniejszych sposobów na unormowanie gospodarki cukrowej i insulinowej. Wyrównane stężenie glukozy we krwi wpływa na normalizację stężenia androgenów oraz zmniejszenie objawów takich jak hirsutyzm, przetłuszczająca się skóra, gromadzenie się tkanki tłuszczowej wokół talii, wypadanie włosów.
  • Dostarczenie niezbędnych składników odżywczych oraz naturalnych regulatorów hormonów wraz z dietą /ew. naturalną suplementacją/farmakoterapią pozwala na znaczne złagodzenie takich objawów jak: rozdrażnienie, niepokój, depresja, problemy z pamięcią, “napadowa” ochota na słodycze/węglowodany, nadmierne gromadzenie się tkanki tłuszczowej
  • Dieta o odpowiedniej kaloryczności i zmniejszonej zawartości węglowodanów, dostosowana do trybu życia to najskuteczniejsza droga do osiągnięcia/utrzymania zgrabnej sylwetki, co również ma niebagatelny wpływ na poczucie własnej wartości i emocje.

Efekty diety

  • Aby zauważyć poprawę w zakresie wyglądu oraz samopoczucia psychicznego należy przede wszystkim być wytrwałym i systematycznym w stosowaniu się do zaleceń żywieniowych.
  • Wyraźne rezultaty pod kątem zmniejszenia obwodów, czy niwelacji części symptomów towarzyszącym PCOS można zauważyć po 3 miesiącach stosowania się do zasad żywienia.
  • W przypadku poważniejszych zaburzeń hormonalnych, w szczególności z towarzyszącą otyłością poleca się kontynuację pakietu w formie regularnych konsultacji kontrolnych
  • Najlepsze efekty uzyskasz działając holistycznie, warto więc by poza dietą włączyć również w codzienny harmonogram zdrowe nawyki w obrębie regularnej aktywności fizycznej, regulacji rytmu dobowego, w tym odpowiedniej ilości snu, doboru odpowiedniej suplementacji oraz farmakoterapii jeżeli jest taka potrzeba.
  • W leczeniu zaburzeń hormonalnych istotną rolę odgrywa zdrowa relacja z jedzeniem. Jeżeli zauważysz u siebie problem w tym aspekcie zachęcam do skorzystania z konsultacji psychodietetycznych.
Co wchodzi w skład pakietu?Pakiet
podstawowy
Pakiet
poszerzony
Pierwsza konsultacja dietetyczna wraz z wywiadem
żywieniowo-zdrowotnym i analizą składu ciała
Konsultacja kontrolna wraz z analizą składu ciała (po jadłospisie)
Indywidualny jadłospisy na 2 tygodnie
(wersja pdf + dostęp poprzez aplikację na
telefon)
✔ ✔
Lista zakupów do każdego jadłospisu

Zalecenia dietetyczne oraz lista
zamienników


Kontakt mailowy z Twoim
dietetykiem przez okres trwania
pakietu


Cena410 zł770 zł*

* Możliwość rozłożenia na raty miesięczne